آخرین اخبار
کد مطلب: 80008
نقشه راه مسأله فلسطين از منظر رهبر معظم انقلاب
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1685
به گزارش سلام لردگان، در روزهاي اخير، رژيم صهيونيستي بار ديگر حملات وحشيانه‌ي خود به مردم بيگناه غزه را آغاز کرده است. اين جنايات جديد اشغالگران قدس، موضوعي بود که رهبر انقلاب اسلامي در ديدار اخير شاعران با ايشان، به آن اشاره کردند: «در يک نقطه‌اى از دنيا يک نفر کشته ميشود، بلکه گاهى يک حيوان کشته ميشود، جنجال به پا ميکنند؛ حالا در حمله‌ى به غزّه مثلاً فرض بفرماييد که الان چند روز است هواپيماها ميروند، شايد بيش از صد نفر - که تعداد زيادى‌شان کودک و بچّه‌هاى مظلوم و معصومند - کشته شده‌اند، اصلاً برايشان اهمّيّت ندارد. کاش فقط اهمّيّت نداشت؛ آمريکا و انگليس - آن‌طور که در خبرها خوانده‌ايم - گفته‌اند که از اين حملات حمايت هم مي‌کنند.»

به همين مناسبت، پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR با توجه به بيانات بيست و پنج سال گذشته‌ي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نقشه‌ي راه مسأله‌ي فلسطين را در اختيار کابران قرار مي‌دهد.
 

*مسأله‌ي اصلي:
?- تداوم سلطه‌ي استعماگران
اساساً تشکيل دولت يهودي - يا به تعبير درست‌تر، دولت صهيونيست - در اين نقطه از دنياي اسلام، با يک هدفِ بلند مدتِ استکباري به وجود آمد. اصلاً به وجود آوردن اين دولت در اين نقطه حسّاس که تقريباً قلب دنياي اسلام است - يعني قسمت غرب اسلامي را که آفريقاست، به قسمت شرق اسلامي که همين خاورميانه و آسيا و مشرق است، متّصل مي‌کند و يک سه راهي است بين آسيا و آفريقا و اروپا - براي خاطر اين بود که در بلند مدت، تداوم سلطه استعمارگرانِ آن روز - که در رأسشان دولت انگليس بود - بر دنياي اسلام باقي بماند و اين‌طور نباشد که اگر يک وقت دولت اسلاميِ مقتدري - مثل دورانهايي از حکومت عثماني - به وجود آمد، بتواند جلوِ نفوذ استعمارگران و انگليس و فرانسه و ديگران را در اين منطقه بگيرد. لذا يک پايگاه براي خودشان درست کردند. بنابراين طبق اسناد تاريخي، تشکيل حکومت صهيونيستي در آن‌جا، بيش از آنچه که آرزوي مردم يهود باشد، يک خواست استعماري دولت انگليس بود. شواهدي وجود دارد که در همان زمان بسياري از يهوديها اعتقادشان اين بود که احتياجي به اين دولت نيست؛ اين دولت به نفعشان نيست؛ لذا گريزان بودند. بنابراين، اين يک آرزو و ايده يهودي نبود؛ بيشتر يک ايده استعماري و يک ايده انگليسي بود.
بيانات در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، ????/?/??

?- جلوگيري از اتحاد مسلمانان
اشغال اين سرزمين براساس يک طرح چندجانبه، پيچيده و با هدف جلوگيري از اتّحاد و پيوستگي مسلمانان و پيشگيري از تأسيس مجدّد حکومتهاي قدرتمند مسلمان بود. دلايلي در دست است که نشان مي‌دهد صهيونيستها با نازيهاي آلمان روابط نزديک داشتند و ارائه آمارهاي اغراق‌آميز از کشتار يهوديان، خود وسيله‌اي براي جلب ترحّم افکار عمومي و زمينه‌سازي براي اشغال فلسطين و توجيه جنايات صهيونيستها بوده است. حتّي دلايلي در دست است که عدّه‌اي از اراذل و اوباشِ غيريهوديِ شرق اروپا را به نام يهودي به فلسطين کوچانيدند تا با پوشش حمايت از بازماندگان قربانيان نژادپرستي، يک حکومت معاند اسلام را در قلب جهان اسلام نصب کنند و پس از سيزده قرن، يک گسستگي بين مشرق و مغرب اسلامي ايجاد نمايند.
بيانات در مراسم گشايش کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، ????/?/?

* مسأله‌ي انحرافي:
?- شبهه‌ي عربي بودن
گاهي شنيده ميشود که کساني ميگويند: فلسطين يک مسأله‌ي عربي است. اين سخن به چه معني است؟ اگر مقصود آن است که عرب، احساسات خويشاوندانه‌تري دارد و مايل است خدمت و مجاهدت بيشتري تقديم کند،‌اين چيز پسنديده‌ئي است و ما به آن تبريک ميگوئيم. ولي اگر معني اين سخن آن است که سران برخي کشورهاي عربي به نداي يا للمسلمين مردم فلسطين کمترين توجهي نکنند و در قضيه‌ي مهمي مانند فاجعه‌ي غزه با دشمن غاصب و ظالم همکاري کنند و بر سر ديگران که نداي وظيفه، آرامشان نميگذارد فرياد بکشند که شما چرا به غزه کمک ميکنيد، در اين صورت هيچ مسلماني و هيچ عربي غيور و با وجداني اين سخن را نمي‌پذيرد و گوينده‌ي آن را از سرزنش و تقبيح معاف نمي‌سازد. اين همان منطق اخزم است که پدر خود را کتک ميزد و اگر کسي دخالت ميکرد بر سر او فرياد ميکشيد؛ پس از او هم پسرش آن پدر بزرگ را به باد مشت و کتک ميگرفت و اين در زبان عربي مَثَل شد که:

انَّ بَنيَّ رمّلوني بالدّم     شِنشِنةٌ اَعرِفُها من اَخزَم

کمک همه جانبه به مردم فلسطين و حمايت کامل از آنان واجب کفائي بر همه‌‌ي مسلمانان است. دولتهائي که به جمهوري اسلامي ايران و برخي ديگر از کشورهاي مسلمان بخاطر کمک به فلسطين خرده ميگيرند، خود متحمل اين کمک و حمايت شوند تا تکليف اسلامي از ديگران ساقط شود،‌و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جاي خرده‌گيري و کارشکني، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانه‌ي ديگران باشند.
بيانات در چهارمين کنفرانس حمايت از ملت فلسطين، ????/??/??

?- شبهه‌ي محلي بودن
هر کس در دنياي اسلام، امروز قضيه‌ي غزه را يک قضيه‌ي منطقه‌اي و شخصي و محلي بداند، دچار همان خواب خرگوشي‌اي است که پدر ملتها را تا حالا درآورده است. نه، اين قضيه‌ي غزه، فقط قضيه‌ي غزه نيست؛ قضيه‌ي منطقه است. فعلاً آنجا نقطه‌ي ضعيفتر است، تهاجم را از آنجا شروع کردند و اگر موفق شدند، دست از سر منطقه بر نميدارند. دولتهاي کشورهاي مسلماني که حول و حوش آن منطقه هستند و کمکي که بايد بکنند و ميتوانند بکنند، نميکنند، دارند اشتباه ميکنند؛ اشتباه ميکنند. هر چه در اين منطقه ميخ اسرائيل بيشتر فرو برود، تسلط استکبار بيشتر بشود، بدبختي اين دولتها و ضعف و ذلت اين دولتها بيشتر خواهد شد. چرا ملتفت نيستند؟ و دولتها، ملتها را هم دنبال خودشان به ذلت ميکشانند. يک دولت ذليل و مطيع و وابسته، يک ملت را مطيع و ذليل و وابسته ميکند. اين است که ملتها بايد به خود بيايند.
بيانات در ديدار مردم قم به مناسبت قيام نوزدهم دي، ????/??/??

?- شبهه‌ي ناصبي بودن
در قضيه‌ي حمايت از فلسطين - اين يک مثالي است ميخواهم بزنم - هيچ کشور و هيچ دولتي به گرد جمهوري اسلامي نرسيد. اين را همه‌ي دنيا تصديق کردند. جوري شد که بعضي از کشورهاي عربي از ناراحتي دادشان بلند شد، گفتند ايران دارد براي مقاصد خود اينجا تلاش ميکند! البته فلسطيني‌ها به اين حرف اعتنائي نکردند. از جمله در قضيه‌ي غزه - در اين جنگ بيست و دو روزه‌ي چند ماه قبل - جمهوري اسلامي در همه‌ي سطوحش؛ از رهبري و رياست جمهوري و مسئولين گوناگون و مردم و تظاهرات و پول و کمک و سپاه و غيره، همه در خدمت برادران فلسطينيِ مظلوم و مسلمان قرار گرفتند. در بحبوحه‌ي اين حرفها، يک وقت ديديم که ويروسي دارد تکثير مثل ميکند؛ دائم ميروند پيش بعضي از بزرگان، بعضي از علماء، بعضي از محترمين، که آقا! شما داريد به کي‌ کمک ميکنيد؛ اهل غزه ناصبي‌اند! ناصبي يعني دشمن اهل‌بيت. يک عده هم باور کردند! ديديم پيغام و پسغام که آقا، ميگويند اينها ناصبي‌اند. گفتيم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شيطان رجيمِ خبيث. در غزه مسجد الامام اميرالمؤمنين علي‌بن‌ابي‌طالب هست، مسجد الامام الحسين هست، چطور اينها ناصبي‌اند!؟ بله، سني‌اند؛ اما ناصبي!؟ اينجور حرف زدند، اينجور اقدام کردند، اينجور کار کردند.
بيانات در ديدار روحانيون و طلاب تشيع و تسنن کردستان، ????/?/??
 
*شگرد دشمن:
?- جابجا کردن مسأله اصلي با مسائل انحرافي و فرعي
دنياي اسلام - بخصوص دنياي عرب - همين امروز بايد متوجّه باشد که شگرد دشمنان اين است که آنها را از اين قضيه مهم که امروز قضيه اصلي جهان اسلام و بخصوص قضيه اصلي جهان عرب است، منصرف و ذهنها را به جاهاي فرعي و به مسائل دروغين منتقل کنند، براي اين که بتوانند اين کار را انجام دهند. البته آنها نخواهند توانست انجام دهند. اينها هم اگر غفلت کنند، براي خودشان جز زيان، چيزي به‌بار نخواهد آورد؛ يعني آبروي غفلت کنندگان خواهد رفت، اما قضيه به همان استحکام اصلي باقي خواهد ماند و بلاشک روزي ملت فلسطين، سرزمين فلسطين را در زير سلطه حقّ خود خواهد گرفت؛ هيچ ترديدي نيست.
بيانات در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه، ????/?/??

?- صلح با رژيم اشغالگر قدس
امروز ترفند صهيونيستها و پشتيبانانشان - که دولت امريکا مهمترين پشتيبان آنهاست - اين است که از نام زيباي صلح استفاده ميکنند: آقا صلح کنيد؛ اين حرفها چيست!؟ بله؛ صلح چيز خيلي خوبي است؛ اما صلح کجا و با چه کسي!؟ کسي وارد خانه شما شده، به‌زور در را شکسته و شما را کتک زده، به عيال و اولادتان اهانت کرده و از سه اتاقي که شما داريد، دو تا و نصفش را گرفته نشسته است؛ بعد بگويد شما چرا بيخودي مرتّب به اين و آن شکايت ميکنيد؛ مرتّب دعوا و معارضه ميکنيد؛ بياييد با هم صلح کنيم. آيا اين صلح شد!؟ صلح اين است که شما از خانه بيرون برويد؛ اگر با هم جنگي داشتيم، آن وقت بيايند صلحمان بدهند... اگر آنها به حقّ خودشان قانع شوند - يعني خانه را که فلسطين است، به صاحبان خانه واگذار کنند و سراغ کار خودشان بروند؛ يا از دولت فلسطين اجازه بگيرند و بگويند به ما اجازه دهيد تعدادي از ما، يا همه ما در اين کشور بمانيم - کسي با آنها جنگي نخواهد داشت. جنگ اين است که آنها غاصبانه و زورگويانه وارد خانه ديگران شده‌اند؛ آنها را از خانه بيرون کرده‌اند و الان هم به آنها ظلم ميکنند. الان هم به همه کشورهاي منطقه ظلم ميکنند و تهديدي براي همه هستند. بنابراين، اينها صلح را هم مقدّمه‌اي براي تجاوز بعدي ميخواهند! اگر صلحي برقرار شود، مقدّمه‌اي است براي اين‌که بعد بتوانند طور ديگري تجاوز و تعدّي کنند.
بيانات در خطبه‌‌هاي نمازجمعه، ????/??/??

?- ايجاد اختلاف در جهان اسلام بر سر مسأله‌ فلسطين
امروز يکي از بزرگترين مصائب دنياي اسلام اين است که دشمنان اسلام کاري کرده‌اند که آنچه بايد وسيله اتّحاد مسلمين شود - يعني وجود دشمن، وجود صهيونيستهاي غاصب - وسيله اختلاف آنها شده است! کاري کرده‌اند که بعضي از دولتهاي مسلمان، اين را وسيله‌اي براي قرار گرفتن در مقابل برادران خود بکنند و حقيقتاً اختلاف به وجود آيد؛ در حالي که بودنِ چنين دشمني در قلب کشورهاي اسلامي، بايد مسلمانان را به هم نزديک کند؛ جبهه واحد تشکيل دهد و يد واحد به وجود آورد. اين گناه هم به دخالت و دست‌اندازيهاي استکبار برميگردد. اگر حمايتهاي استکبار و در رأس آنها امريکا از اشغالگران فلسطين و تروريستهاي بين‌المللي، که در قلب کشورهاي اسلامي متمرکز شده‌اند - يعني همين حاکمان فعلي دولت جعلي اسرائيل - نبود، قدرتِ ماندن نداشتند.
بيانات در ديدار کارگزاران نظام، ????/?/??

امروز هر حرکت تفرقه‌انگيز در دنياي اسلام، گناهي تاريخي است. آنان که عنودانه گروههاي عظيمي از مسلمين را به بهانه‌هاي واهي تکفير ميکنند؛ آنان که با گمانهاي باطل، به مقدسات فرقه‌هائي از مسلمين اهانت ميکنند؛ آنان که به جوانهاي از جان گذشته‌ي لبنان که مايه‌ي سربلندي امت اسلامي شدند، از پشت خنجر ميزنند؛ آنان که براي خوشامد امريکا و صهيونيستها از خطر موهومي بنام هلال شيعي سخن ميگويند؛ آنان که براي شکست دولت مسلمان و مردمي در عراق ناامني و برادرکشي را دامن ميزنند؛ آنان که دولت حماس را که محبوب و منتخب ملت فلسطين است از هرسو زير فشار قرار ميدهند ... چه بدانند و چه ندانند مجرماني به شمار مي‌روند که تاريخ اسلام و نسلهاي آينده از آنان با نفرت ياد خواهند کرد و آنان را مزدوران دشمن غدار خواهد دانست.
پيام رهبر انقلاب اسلامي بمناسبت کنگره عظيم حج، ????/??/?

?- سکوت در برابر جنايات رژيم صهيونيستي
امروز غزه و فلسطين عرصه‌ي رسوائي غرب است. غرب با ادعاي حقوق بشر بزرگ‌ترين و فجيع‌ترين نقض حقوق بشر را در غزه نديده گرفته. تا روزهاي متمادي غربي‌ها در سال گذشته يک کلمه حرف به نفع مردم غزه و در دفاع از آنها نزدند. روزهاي متمادي پشت سر هم ميگذشت، ما هي گوشمان بود ببينيم آيا از اروپا - از آمريکا که هيچ - از سازمانهاي حقوق بشر، از سازمانهاي به اصطلاح مدافع آزادي، يک کلمه حرف به نفع مردم غزه صادر ميشود؟ نميشد. بعد از آني که سر و صداي مردم بلند شد، مردم در کشورهاي مختلف سر و صدا کردند، راهپيمائي کردند، تظاهرات کردند، حرف زدند، رسوائي بالا گرفت، شروع کردند به حرف زدن؛ فقط حرف! غرب هيچ گونه حمايتي از مردم غزه نکرد؛ در مقابل يک چنين فاجعه‌ي عظيمي که جلوي چشم همه داشت اتفاق مي‌افتاد. تا امروز هم باز غرب در همان مواضع است. سازمان ملل خودش را رسوا کرد. آمريکا رسوا بود و رسواتر شد.
بيانات در ديدار شرکت کنندگان در افتتاحيه‌ي همايش غزه، ????/??/?

*وظايف نسبت به مسأله‌ي فلسطين:
?- وظيفه مردم فلسطين
من به برادران و خواهران فلسطيني عرض ميکنم: جهادتان را ادامه دهيد. ايستادگيتان را ادامه دهيد. بدانيد هيچ ملتي جز به وسيله ايستادگي و مبارزه نميتواند شرف خود و هويت خود و استقلال خود را به دست آورد. به هيچ ملتي، دشمن با التماس چيزي نخواهد داد. هيچ ملتي به خاطر ضعيف بودن و گردن کج کردن در مقابل دشمن، به چيزي نميرسد. هر ملتي که در دنيا به جايي رسيده است، به خاطر عزم و اراده و ايستادگي و سينه سپر کردن و سر را بالا نگه‌داشتن رسيده است. بعضي از ملتها اين توان را ندارند؛ اما آن ملتي که به اسلام معتقد است، آن ملتي که به قرآن معتقد است، آن ملتي که به وعده خدا معتقد است، آن ملتي که معتقد است «لينصرنّ اللَّه من ينصره» - هرکه خدا و دين خدا را ياري کند، خدا با تأکيد او را ياري خواهد کرد - اين توانايي را دارد.
بيانات در جمع بسيجيان حاضر در اردوي فرهنگي رزمىِ ياران امام علي(ع)، ????/?/??
?- وظيفه‌ي مسلمانان
مسأله‌ي فلسطين، فقط متعلق به عربها و همسايه‌هاي فلسطين نيست؛ تمام مسلمين عالم در هرجاي دنيا که هستند، نسبت به قضيه‌ي فلسطين بايد احساس مسؤوليت کنند. کساني که در داخل و يا از خارج، واقعاً با حکومت غاصب صهيونيستي ميجنگند - نه مدعيان آزاديخواهي که دستشان در دست امريکا و دشمنان اسلام است - بايد از طرف ملت و دولت ما و ملتها و دولتهاي مسلمان ديگر، با پول و سلاح و تبليغات کمک بشوند. هرطوري که امروز ممکن است، بايد کمک بشوند. ما چون خودمان با فلسطين همسايه نيستيم، تا مبارزه‌ي رويارويي با اشغالگران بکنيم، و ديگراني که يا همسايه نيستند، يا به هر دليلي تواناييش را ندارند، بايد مبارزان را تجهيز کنند. اين، يک وظيفه‌ي شرعي و حتمي براي همه‌ي مسلمانان است. تا اين وظيفه انجام نگيرد، مسأله‌ي فلسطين حل نخواهد شد. و اگر انجام بگيرد، قطعاً صهيونيستهاو پشتيبانانشان شکست خواهند خورد.
بيانات در ديدار جمعي از خانواده‌هاي شهدا و آزادگان، ????/?/?

*موضع جمهوري اسلامي حمايت از هر حرکت ضدصهيونيستي است
هر جا هر ملتي، هر گروهي با رژيم صهيونيستي مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستيم و کمکش ميکنيم و هيچ ابائي هم از گفتن اين حرف نداريم. اين حقيقت و واقعيت است.
خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، ????/??/??
دستگاههاي استکبار و سياستهاي استکباري همه‌ي تلاش خودشان را به کار بردند که جمهوري اسلامي را منصرف کنند از حمايت فلسطين. ما ايستاديم پاي مسئله‌ي فلسطين. سعي کردند مسئله‌ي مذهبي و طائفي را بزرگ کنند؛ جمهوري اسلامي در کنار برادران مسلمان خود از هر مذهب، از شيعه و سني و فِرَق مختلف اسلامي ايستاد. هر جا حرکت اسلامي است، هر جا دفاع از هويت اسلامي است، هر جا دفاع از مظلوم است، جمهوري اسلامي آنجا حاضر است و حاضر خواهد بود و آمريکا و صهيونيسم و شبکه‌ي فاسد سياسي مستکبرين نتوانستند بر جمهوري اسلامي فائق بيايند و نخواهند توانست. ما به توفيق الهي، در کنار ملت فلسطين ايستاديم، در کنار ملتهاي انقلاب‌کرده‌ي مسلمان ايستاديم، در کنار مردم مظلوم بحرين ايستاديم، در کنار همه‌ي کساني که در مواجهه‌ي با آمريکا و صهيونيسم قرار دارند، ما ايستاديم و از آنها دفاع ميکنيم و در اين مورد از هيچ کس و هيچ قدرتي ملاحظه نميکنيم.
بيانات در ديدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهاني زنان و بيداري اسلامي، ????/?/??

*راه‌حل‌ها:
?- مبارزه و مقاومت
روزي که مقاومت اسلامي در لبنان به همّت دلاورمردان لبناني و با توصيه و حمايت امام راحل شکل گرفت، اسرائيل، بيروت - يعني پايتخت لبنان - را در اشغال خود داشت و بر مقدّرات سياسي اين کشور چنگ انداخته بود. آن روز وقتي مقاومت اسلامي شعار «زحفاً زحفاً نحوالقد» را سر داد، گروهي از بي‌خبران، آنان را ساده‌انديش خواندند و به طعنه سؤال کردند: آيا مي‌شود به سوي قدس حرکت کرد، حال آن‌که شما لبنانيها از ورود به پايتخت کشور خود ناتوان هستيد؟ از آن تاريخ تا پيروزي تاريخي مقاومت اسلامي بر اسرائيل، فقط هجده سال به درازا کشيد. تصديق مي‌فرماييد که هجده سال، در تاريخ مبارزات ملتها زمان زيادي نيست.

بي ترديد، مبارزه، خسارتهاي تأسّفباري را نيز به همراه دارد. مردم کشته مي‌شوند؛ خانه‌ها ويران مي‌گردد؛ فشار اقتصادي بر دوش مردم سنگيني مي‌کند و دهها مصيبت ديگر که ملال و تأثّر آن هرگز دلهاي ما را رها نخواهد کرد؛ ولي بايد ببينيم نتيجه اين ايثار و فداکاري چيست؟ پيروزي آن‌قدر باارزش است که ناگزير بايد بهاي آن نيز پرداخته شود. الگوي مقاومت و مبارزه پيش روي ماست؛ يعني مي‌توان با مقاومت و مبارزه و البته تحمّل خسارت، به پيروزي رسيد. درعين‌حال الگوي شکست نيز پيش روي ماست و آن دل بستن به روشهاي سازشکارانه و کاسه گدايي صلح در دست گرفتن است. نتيجه آن نيز تحقير، به ذلّت کشاندن و در نهايت تحميل يکطرفه خواسته‌هاي اسرائيل است که اين را نيز عيناً مشاهده کرديم.
بيانات در مراسم گشايش کنفرانس بين‌المللي حمايت از انتفاضه فلسطين، ????/?/?

روي همين حرفهائي که اين آقايان زدند: ايني که اصل، مبارزه است؛ اينکه هيچ راه حلي جزو مقاومت در قضيه‌ي فلسطين وجود ندارد، روي اين حرفها ايستادگي کنيد. اين حرفها را صريحاً بزنيد؛ نگذاريد مجاملات سياسي و جوسازي‌هاي سياسي بر اين منطق غلبه پيدا کند. هر کسي از فلسطيني‌ها که از راه مقاومت پايش را کنار گذاشت، ضرر کرد. اسرائيل در خواست صلح صادق نيست؛ اگرچه اگر صادق هم بود، غلط ميکرد و او در اينجا حق ندارد؛ اما صادق هم نيست. آن کساني که در راه مذاکره وارد شدند، مجبور شدند تحميلات دشمن را قبول کنند. اگر يک لحظه پايشان را از مسير تحميلات دشمن دور گذاشتند، يا حذف شدند يا تحقير شدند؛ که شما نمونه‌هاي هر دواش را ملاحظه کرديد و ديديد. بعضي‌ها را حذف کردند، بعضي‌ها را هم تحقير و تدري‌ء کردند. راه قدس، راه فلسطين، راه نجات مسئله‌ي فلسطين و حل مسئله‌ي فلسطين، جز راه مبارزه نيست، که آقايان اين را گفتند و من خوشحالم از اينکه مي‌بينم اين مسئله در جمع شماها مورد اتفاق است و همه آن را قبول داريد.
بيانات در ديدار شرکت کنندگان در افتتاحيه‌ي همايش غزه، ????/??/?

?- همه‌پرسي از مردم فلسطين
راه حلّ مسأله فلسطين، راه حلهاي تحميلي و دروغين نيست. تنها راه حلّ مسأله فلسطين اين است که مردم واقعي فلسطين - نه مهاجران غاصب و اشغالگر - چه آنهايي که در داخل فلسطين ماندند، چه آنهايي که در بيرون فلسطين هستند، خود نظام حاکم بر کشورشان را تعيين کنند. اگر اتّکاء به آراءِ يک ملت از نظر مدّعيان دمکراسي در دنيا حرف راستي است، ملت فلسطين هم يک ملت است و بايد تصميم بگيرد. رژيم غاصبي که امروز در سرزمين فلسطين بر سرِ کار است، هيچ حقّي بر اين سرزمين ندارد؛ يک رژيم جعلي، دروغين و ساخته دست قدرتهاي ظالم است. بنابراين از مردم فلسطين نبايد بخواهند اين رژيم را به رسميت بشناسند.
بيانات در سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره)، ????/??/??

?- کمک جهان اسلام براي تقويت مقاومت فلسطين
علاج واقعي اين خطر به دست مسلمين است. آنان مي‌توانند با کمکهاي حقيقي به مبارزين مسلمان، قيام داخل کشور فلسطين را قويتر و کوبنده‌تر سازند، و نيز مي‌توانند به طرق گوناگون نگذارند که دولتهاي منطقه به پيروي از خواست و تحميل امريکا، تن به سازش با اسرائيل دهند. اقدامهاي فداکارانه و جوانمردانه‌ي مسلمانان سربلند لبنان، که بارها صهيونيستهاي قلدر و حاميانشان را در موضع ضعف و انفعال قرارداده، گواه صادقي است بر اين‌که ملتها و جوانان مؤمن قادرند بسياري از کارهاي بزرگ را انجام دهند.
پيام به کنگره عظيم حج، ????/?/??
 
*پيش‌بيني آينده‌ي مسأله‌ي فلسطين

فلسطين آزاد خواهد شد؛ در اين هيچ شبهه‌اي نداشته باشيد. فلسطين قطعاً آزاد خواهد شد و به مردم بر خواهد گشت و در آنجا دولت فلسطيني تشکيل خواهد شد؛ در اينها هيچ ترديدي نيست؛ اما بدنامي آمريکا و بدنامي غرب برطرف نخواهد شد. اينها همچنان بدنام خواهند بود. شکي نيست که بر اساس حقايقي که خداي متعال تقدير کرده است، خاورميانه‌ي جديد شکل خواهد گرفت. اين خاورميانه، خاورميانه‌ي اسلام خواهد بود.
بيانات در ديدار شرکت کنندگان در افتتاحيه‌ي همايش غزه، ????/??/?

همچنان که ستاره‌ي صبح اميد درخشيد، يک بار در انقلاب اسلامي، يک بار در جنگ تحميلي، يک بار در زندگي شما آزادگان، در اين قضيه هم قطعاً شفق اميد خواهد درخشيد و قطعاً فلسطين به دست مردم فلسطين برخواهد گشت و اين زائده‌ي دروغي و جعلي از صحنه‌ي جغرافيا محو خواهد شد؛ در اين ترديدي نيست.

منبع. مشرق

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس